No Comments
- Portret de calatorie -

M-am gandit ca in vara anului 2014, sa vizitez regiunea Salzburgerland. Ca de obicei mi-am facut un traseu pe care urma sa-l parcurg de-a lungul celor doua saptamani ce aveam sa le petrec in afara granitelor tarii.

Mi-am ales obiectivele turistice (in special cele pe care doream sa le vad, intre 50 si 80 km fata de unde am fost cazat), am cautat unde sa ma cazez, unde voi manca, si tot ce este legat pentru a iesi un concediu reusit…

…Si am ales Abtenau. Aproape de autostrada, situat intr-o zona montana linistita.

Fiind o distanta destul de mare, si pentru ca sunt decat eu cel care sofeaza, am innoptat in Ungaria, intr-un loc binecunoscut de mine, care nu m-a dezamagit niciodata pana acum, si anume Sarlospuszta Club Hotel (la care voi reveni intr-o postare ulterioara).

A doua zi, dupa ce am mancat dimineata bine (tipic unguresc, si la propriu si la figurat), am luat-o din loc, pe urmatorul traseu – Budapesta – Viena – St. Polten – Salzburg. La cativa kilometri inainte de Salzburg, am parasit autostrada, in dreptul localitatii Mondsee, unde am trecut pe langa lacul cu acelasi nume.

Lacul Mondsee

Mai departe am mers catre Bad Ischl, trecand pe langa un alt lac renumit, Wolfgangsee.

Dupa Bad Ischl, urmatoarea localitate mai mare si mai importanta inainte de Abtenau, ar fi Gosau.

Am ales acest drum datorita frumusetii lui.

Serpuieste printre munti trecand pe langa lacuri pe care in timpul verii austriecii si nu numai, le folosesc pentru plaja, fiind amenajate locuri speciale (in loc sa mearga la mare), prin sate linistite, ingrijite si curate (cu tot confortul dorit si ravnit de orice conational).

Abtenau - Market Place

Ajuns la Abtenau, GPS-ul, m-a dus si de aceasta data la destinatia dorita, si anume la Pensiunea „Schörghof” Fam. Hedegger. (https://www.urlaubambauernhof.at/de/hoefe/schoerghof)

Gazda, pentru ca este vorba de o gazda aici, ne-a intampinat ca si cand ne-am fi cunoscut de ani de zile.

Dupa cateva vorbe, gen cum a fost drumul, daca am mai fost in Austria (am surprins-o ca stiam foarte multe lucruri despre acesta tara, si ca mai fusesem aici), ne-a cazat in camera pentru care facusem rezervarea.

Pe parcursul celor cateva zile petrecute acolo am vorbit in putinul timp pe care l-am avut la dispozitie, pentru ca am fost tot timpul plecat, vrute si nevrute cu gazda.

Pensiunea "Schörghof"

Despre Abtenau ce pot sa spun. Este un oras mic, o statiune linistita, situata la aproximativ 50 de km de Salzburg, in valea Lammertal.

Natura este stapana intre lantul muntos Tennen, muntele Dachstein si Bischofsmutze.

Tot aici se afla cea mai vasta campie alpina din Austria, Postalm, cascadele Dachserfall si Tricklfall, lacul Eglsee, care ofera regiunii un farmec aparte.

Oferta de experiente noi, face cadrul perfect pentru o experienta de neuitat alaturi de familie sau cei dragi.

Activitati precum rafting, canyoning, parapantism, mountain biking, sau chiar „sanius” pe timpul verii.

Cand am ajuns la Abtenau, urma sa fie finala CM 2014 din Brazilia, dintre Germania si Argentina.

O experienta frumoasa, pe care am trait-o alaturi de numerosii turisti germani, veniti in Austria sa-si petreaca vacanta.

Finala „s-a tinut” in principala piateta, unde pe biserica Sf. Nicolae, a fost intins un ecran pe care a fost proiectat meciul.

Asa cum am spus, am trait la intensitate maxima, alaturi de toti nemtii (cu halba’n mana si snitelul in fata), aceasta finala care a avut un final fericit pentru toti cei de acolo, si implicit pentru mine.

Sincer sa fiu sunt un fan al mannschaft-ului. Am baut bere cu totii, pana „ne-a stat limba pluta” cum este vorba.

Foto finala CM 2014

Pana sa inceapa meciul a fost un mic spectacol cu cateva fete mulatre, imbracate, tipic Carnavalului de la Rio, care au cantat si dansat pentru buna voie a celor veniti sa urmareasca aceasta partida.

Foto fete carnaval

Statiunea Abtenau este situata in frumoasa provincie Salzburg.

Originalitatea si viata sa in traditia rurala s-au pastrat pana astazi.

De-a lungul anului va puteti bucura de o atmosfera cu iz rural, de ospitalitate adevarata si distractie intr-un mediu natural frumos.

Exista nenumarate oportunitati de relaxare prin explorarea numeroaselor frumuseti naturale din si in jurul orasului Abtenau, prin experienta transmisa de localnici prin traditii si obiceiuri sarbatorite in festivaluri primavara si toamna.

Totodata va puteti bucura de delicatesele culinare din regiune.

Peisajul variat este un adevarat „paradis al plimbaretilor” pentru familii, copii și aventurieri.

Pajistile, fanul parfumat, ciripitul pasarilor, susurul raurilor de munte care serpuiesc, cascadele, muntii semeti, norii pufosi si multe altele sunt totul pentru o vacanta perfecta in Abtenau.

Paradisul drumetiilor

200 km de trasee de drumetii marcate

locul de desfășurare a Cupei Mondiale de drumeții in 2010

paradisul drumetiilor in Lammertal: Abtenau, Postalm, Dachstein West, Tennen Mountains tururi de drumetii ghidate

Postalm

Cea mai mare zona alpina din Austria

Pasuni pentru vacile si caii a peste 100 de fermieri

Lapte proaspat, unt si branza

Zone cu numeroase trasee de drumeții si colibe montane

Programe si evenimente desfasurate de-a anului pe parcursul celor patru anotimpuri

De peste 20 de ani, Abtenau este partener al festivalului recoltei din Salzburg

Degustari de branza de la producatori locali si schnapps la distilerii

Festivalul branzei, specialitati produse din oaie

Rafting, mountain biking, alpinism, tur de pesteri

Mina de sare din Dürrnberg langa Hallein

Gradina zoologica din Salburg situata pe muntele Hellbrunn

“Jocurile apei” la Castelul Hellbrunn

Castelul Hohenwerfen

Hallstatt si Hallstattersee –  Patrimoniul UNESCO

Bad Ischl

Lacul Gosausee

Salzburg – locul unde s-a nascut Mozart, cu numeroasele sale atractii turistice